Kdy se vám hodí služby SEO konzultanta

Případů, kdy vám najmutí SEO specialisty pomůže, je celá řada. Vyjmenujme si ty nejčastější z nich. Buďto můžete číst celou stránku, nebo klikněte na váš případ, což vás posune níže:

Popsané případy:

  1. Připravujete nový web a chcete, aby byl z hlediska SEO v pořádku
  2. Web již máte, ale chcete kompletně zlepšit „jeho SEO“
  3. Redesignujete web nebo provádíte nějaké úpravy, a nechcete pohřbít své SEO
  4. Děláte si SEO a linkbuilding sami, ale nejste si jisti, co vám pomůže a co naopak uškodí

1.     Připravujete nový web a chcete, aby byl „z hlediska SEO“ v pořádku

Pokud jste se rozhodli využít služeb konzultanta ještě během tvorby webu, udělali jste to vůbec nejlepší, co jste mohli. Ušetříte si tím všechny starosti, které jsem popsal v článku Řešíte SEO až po spuštění webu? Pozdě! na svém blogu.

Pomohu při tvorbě či výběru samotného CMS

Pokud si vybíráte nebo si sami vyvíjíte (necháváte vyvíjet)  systém pro správu obsahu (CMS), na kterém web či e-shop poběží, mohu vám pomoci již v této fázi.

  • Pokud si CMS necháváte vyvíjet / vyvíjíte sami – dohlédnu na to, aby systém obsahoval veškeré funkcionality a ctil zásady, které jsou pro „dobré SEO“ potřeba. Zjistíme, jaké jsou možnosti úprav, podáme podněty k nim.
  • Pokud kupujete hotové řešení – přesvědčíme se, že funguje správně tak, jak je potřeba, a optimalizace webu, který na CMS poběží, bude bez problému. Opět je důležité zjistit možnost případných úprav.

Hned v počátku také eliminujeme místa, kde by vinou CMS mohly vznikat nežádoucí duplicity.

Tím získáme základ, který vám později pomůže dobře cílit stránky ve vyhledávání.

Připravím analýzu klíčových slov, navrhnu informační architekturu webu

Důkladně probereme, jaké služby chcete na webu nabízet, případně jaké produkty chcete prodávat. Zpracuji analýzu klíčových slov – ta nám řekne, jak uživatelé vaše služby či zboží hledají.

Z té nám vzejdou desítky až desetitisíce dotazů, které vhodným cílením můžeme obsáhnout.

Díky tomu budeme moci navrhnout informační architekturu webu a případně upravit CMS tak, abychom byli schopni veškeré zjištěné dotazy pokrýt (rozumějte zacílit na ně ve vyhledávání) k tomu určenými typovými stránkami.

2.     Web již máte, ale chcete kompletně zlepšit „jeho SEO“

Rozhodli jste se pro optimalizaci již běžícího webu? Ideální službou pro vás je SEO analýza, ve které posoudím současný stav webu a podám návrhy k úpravám a odstranění případných problémů. Její rozsah vždy závisí na konkrétní domluvě.

Této služby využijete i v případě, že jste si nechali vytvořit nový web a chcete nezávisle posoudit jeho kvalitu z hlediska SEO. Stejně tak se na mne můžete obrátit v případě jakýchkoli dotazů souvisejících s optimalizací vašeho webu.

I když je web již spuštěn, můžeme udělat spoustu přínosné práce, která byla popsána v bodu 1. Je ale potřeba počítat s tím že aplikace návrhů do praxe možná bude trošku složitější.

  • Pokud je web nově spuštěn, ale zatím jste jej nijak nepropagovali a nemá návštěvnost, můžeme k němu přistupovat jako k novému webu – vše, co je nevyhovující se dá ještě předělat a problémů se v podstatě není potřeba bát.
  • Pokud je web již zaběhnutý, mohou nastat nemalé problémy, popsané v článku Řešíte SEO až po spuštění webu? Pozdě! . Zejména u rozsáhlých webů, především pak e-shopů, se optimalizací za běhu znatelně zvyšují náklady. Při práci je totiž nutno postupovat velmi opatrně.
Možnosti se v podstatě překrývají s těmi, které jsem popsal v prvním bodě tohoto článku.

Nejraději pracuji na projektech před jejich spuštěním, ale umím poradit i zaběhnutým webům. Téměř každý web má nějaké nedostatky. Jak se říká: „Vždy je co zlepšovat.“

3.     Redesignujete web nebo provádíte nějaké úpravy, a nechcete pohřbít své SEO

Nevěřili byste, jak často si majitelé webů sami „zabijí“ SEO vlastními neuváženými kroky. Jak?

  • Dělají ve struktuře svého webu změny, kvůli kterým ztratí původní URL stránek a tím i pozici ve vyhledávání. Toto je často způsobeno špatně navrženým CMS.
    • Typickým příkladem jsou systémy, které staví URL adresy závisle na zanoření stránky ve struktuře webu. Když na takovém systému zařadíte produkt do jiné kategorie, než byla ta původní, stránka na původní adrese prostě přestane existovat. U produktu to ještě nevadí, ale představte si tu paseku například po předělání stromu kategorií.
  • Přejdou na jiný systém pro správu obsahu (CMS) – zde jsou krásným příkladem e-shopy fungující na bázi pronájmu. Nejste spokojeni s jedním dodavatelem e-shopového řešení > přejdete k jinému. Importem nahrajete zboží starého obchodu do nového, a na první pohled vše funguje, jak má.  Ale opak je pravdou a vy jste pravděpodobně právě zabili své SEO, protože přechodem se vám kompletně změnila struktura URL (to je opět dáno tím, že každý CMS je navržen jinak).
  • Když svěří předělání webu diletantům, kteří nedodrží základní pravidla. Pak dopadnou jako klient z mého článku Redesign může zabíjet SEO.
  • Když něco sami mění v dobré víře, že tím zlepší své SEO – velmi častý případ. Přečetli jste si o optimalizaci pro vyhledávače, a v dobré víře začnete aplikovat nové poznatky na svůj web. Protože ale neznáte funkčnost svého CMS, veškeré vazby a důsledky všech změn, je tu velká šance, že si podobnými změnami uškodíte – opět je často na vině špatně navržený CMS (systém pro správu obsahu).

Pomohu vám vyhnout se následkům spojeným s neuváženými úpravami, a vy se vyhnete naprosto zbytečným chybám, které vás mohou stát i měsíce práce a spoustu ztracených zákazníků.

4.     Děláte si SEO a linkbuilding sami, ale nevíte, že některé aktivity vám mohou uškodit

Právě vám jsou určeny jednorázové SEO konzultace, během kterých můžeme vše potřebné probrat. Nemusíte se tak bát, že uděláte něco, co by vašemu webu mohlo uškodit.

A co že vám to vlastně může uškodit? Například:

  • Neuvážené změny ve struktuře webu – nejste si jisti, co se po vámi provedené změně stane s „pozicemi ve vyhledávačích“? Konzultací se vyhnete poškození webu neuváženými úpravami.
  • Nepřirozené zpětné odkazy
    • Zpětné odkazy z nežádoucích a nekvalitních zdrojů (= ne každý odkaz je dobrý)
    • Odkazy získávané na množství, bez ohledu na jejich kvalitu (= neplatí čím víc odkazů, tím líp)
    • Nechali jste svůj web registrovat do stovek katalogů, a pravidelně píšete „SEO články“ a ty vkládáte do „PR webů“? Čtěte, proč vám nepomohou ani katalogy, ani „PR“ weby.
    • Tvoří „ministes po česku“ – zbytečné weby s několika stránkami textu. Na toto téma jsem napsal článek Tvorba minisites „po česku“ – proč vám nepomůže?
    • Největším pokladem každého webu je takzvaný odkazový profil. Majitelé webu si jej často sami ničí neuváženým budováním odkazů.
    • Odkazy je potřeba shánět s rozmyslem – naučím vás, jak na to, naučím vás rozeznat přínosný a nepřínosný/škodlivý odkaz.
  • Budování obsahu „pro vyhledávače“ – soustředíte se při tvorbě obsahu více na vyhledávače, než na uživatele? Píšete „SEO texty“ s nadějí, že vám ve vyhledávání pomohou? Vysvětlím vám základní priority při budování odkazu a dozvíte se, proč a jak budovat obsah pro lidi, ale tak, aby ve vyhledávačích pomohl.

To byly ty nejčastější případy, kdy pro vás mohou mé služby mít smysl a kdy se vám vyplatí. Pokud jste se v žádném z nich přesně nenašli a máte specifický požadavek, neváhejte mne nezávazně oslovit – uvidíme, co se dá dělat.